שתפו:

מישהו שמע אי פעם על כאבי גב תחתון? הוו בוודאי. למעשה, מי לא שמע על כאבי גב תחתון. מרבית האוכלוסייה סבלה או תסבול מכאבי גב תחתון.

אז כאב בגב תחתון מופיע אצל רוב האנשים בחוליות L4-L5. לפעמים הכאב אף מקרין לרגל, לקדמת הירך, לצד הירך או לאחורי הירך, ולפעמים הכאב אף יורד ומגיע לאזור השוק ואף לכף הרגל. כאב בגב תחתון יכול להופיע גם עקב היצרות של תעלת השדרה, שלוחצת על חוט השדרה ואז אנו חשים כאב.
כאב גב תחתון יכול אף להופיע כתוצאה משריר שנתפס, לרוב עקב קור שנכנס לאזור. לכן במקרים אלו יש צורך, במיוחד בחורף ללבוש גופיה מתחת לחולצה, או בכל מקרה להימנע מכך שאזור הגב יהיה חשוף לקור או לרוח.
כמובן שבצילום רנטגן או MRI או CT יהיה ניתן לומר אם יש בלט או פריצת דיסק באזור הכאב.

אז מה אפשר לעשות עם זה? איך ניתן להקל על הכאבים?

אז אנו מציעים לכם כמה שיטות טיפול שאנו עוסקים בהם, וכן, יש לנו הצלחות מצוינות עם בעיות של כאבי גב.
  • שמעתם על רפלקסולוגיה? רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול בכפות הרגליים, כאשר המילה רפלקסולוגיה היא בעצם רפלקשן – Reflection – השתקפות, של הגוף כולו בכפות הרגליים.
    כלומר גם עמוד השדרה משוקף בכפות הרגליים וניתן לטפל בכפות הרגליים בבעיה של הכאב בגב התחתון.
  • על טיפול בתדרים פחות מדברים, כי זה די חדש יחסית. אז הטיפול בתדרים מתבצע על ידי הנחת אלקטרודות אלקטרו מגנטיות (לא מרגישים כאב או פולסים), על האזור הכואב. מה שהאלקטרודות עושות בעצם, הן נותנות חמצן לתאים או לאזור הכאב, מביאות את מערכת החיסון למקום, מביאים דם למקום, מביאים אנרגיה למקום וכך מטפלים במקום הכאב.
    את הטיפול בתדרים אפשר לשלב גם עם הרפלקסולוגיה.
  • על רפואה סינית בטוח שמעתם נכון? דיקור סיני עם מחטים דקות מאוד במרידיאנים המתאימים לאזור הכאב.

אז הנה לכם כמה שיטות לטיפול בכאב גב תחתון וכולן עובדות נפלא ובהצלחה.
מה שנותר לכם זה רק לבחור את השיטה שתרצו.

חשוב מאוד לציין שטיפול אחד לא יספיק ויש צורך להגיע לסדרת טיפולים עד שהכאב עובר לגמרי.

עוד חשוב מאוד לציין כמובן שכאב גב תחתון, מורה גם על בעיה פסיכו סומטית, לרוב קושי באיך אנחנו חיים בשלום עם העבודה או עם המשפחה או עם החברים, עם הכסף שיש לנו או שאין לנו וכו’.

גב תחתון מסמל את התמיכה – הן הרגשית והן הפיזית, החומרית.

כאבים בגב התחתון